partitura simpla de pian

_______________________a___ ___ _S_______________ț_ _p__________n_______ e_____a_________ _r___________

marți, 15 octombrie 2024

Dimineață europeană

 

      Alerg pe o pantă cu trei baloane colorate într- o mână și cu două în cealaltă. Duc mesaje de pace și prosperitate către două localități alăturate.
În mijlocul pantei, două vaci. Se uită la mine, se opresc din rumegat. Una din ele mă abordează distant:

- Sunteți de la noi din sat?
Eu:- Nu.
Ea:- Atunci de ce nu aveți pașaportul pentru control?
Eu:- Îl am, dar nu- l arăt decât dacă ești înșepcată.
-Sunt, zice ea.
Cealaltă vacă se bagă și ea:

- Eu sunt parteneră, vreți niște lapte proaspăt?

Eu:- Nu, mulțumesc. N- am poftă.
Plec mai departe fără să o lungesc prea mult.
Panta de deal devine periculoasă. Îmi dau seama că celălalt sat nu e pe vârful dealului, ci în vale. Mă lungesc pe pământ cât sunt de lung și mă rostogolesc spre el. Dau drumul la baloane, asta e, vor ajunge înaintea mea și pacea, și prosperitatea. Fără pașaport nu știu dacă mă va recunoaște cineva...
.......
E dimineață devreme. Sunt cu părul plin de pănuși, de scaieți, am și două fire de arpagic în loc de mustăți. Bat la o poartă. Nu s- a luminat. Sar întâi câinii. Un cocoș anunță că bate o geană de lumină dinspre apus, o mâță pe lângă care trec se ridică curbat și se întinde. E răcoare. Am ceva de dat sau n- am? Am două trei grăunțe într- un buzunar. Le las pisicii, îmi mulțumește vorbind civilizat:

- Neața.
Eu:- Neața. Ai stăpân?
Ea:- Am, să trăiți!
Eu:- Aaaa, ești motan!
Ea:- Nu, asta e parola de la netul din sat!

O întreb dacă a văzut ieri pe cerul senin mesajele mele de pace și prosperitate, zice că da. Îmi propun să stau de vorbă și cu un bărbat. O întreb dacă are. Zice:

- Tu ce zici, așa, după tine, am sau nu?
Mă mai uit o dată la ea, o mâță de nivel mediu, ochioasă și îmbrăcară în vizon, scumpișor vizon.
Eu:- Da, ai.
Ea:- Vezi că ai ghicit! Dar să știi că sunt infidelă de felul meu, dacă apare altul mai frumos cu care pot face pui mai de soi, mă las de ăsta și îl iau pe cel nou.
Curva, mă gândesc eu, deci și pisicile se țin de preselecții!
Pe potecă apare un țăran. E tupeist, mă măsoară, îmi vede pănușile și vine comercial spre mine:

- Cât dai pe frunza de pănuș?
Eu:- Gratis, dacă ai vedere bună.
El:- Nu prea am, stau mult la calculator.
Eu:- Serios, la vârsta ta?
El:- Da, am gospodărie mare.
Eu:- Și ai timp să stai la calculator?
El:- Da. Îmi urmăresc nevasta. Am camere peste tot. Eu stau la calculator și o urmăresc să nu stea și ea. Dacă o văd că se apropie de el, măresc luminozitatea, începe să dea din mâini și picioare, spală rufele de șapte ori, urcă și coboară slănina din pod, dă mâncare la animale, coase, țese, văruiește, se repede și pe covoare, nici o scamă nu- i scapă.
Mă uit la el cu milă. N- a avut timp să vadă mesajele mele aeriene.
Îi zic pisicii să închidă ochii 10 minute. Îi închide, dar stă cu urechile ciulite, mârlanca.
Îl iau ușurel pe țăran de mână și îl lipesc de gard. Îl pipăi  între picioare. Are ditamai boașele, rotunde ca bilele de biliard și la fel de tari. Însă e fără geantă de scule, nici urmă de bormașină, nici urmă de picamăr, nici urmă de set de burghie de 11. Îl întreb ce a făcut cu ea. Zice:- Am lăsat- o lângă calculator. Îl întorc cu fața spre gospodărie. Stă lipit de gard și dă să brodească o conversație. Îi zic în șoaptă:- Repeți după mine:

- Bună ziua, să trăiți!
El:- Da, bună ziua, să trăiți!
Îi dau pantalonii jos și îi lipesc usturător câte o palmă peste ambele buci.
-Auuu, bună ziua, să trăiți! 

Are auz bun! Înțelege din prima. 
Îi bag o mână sub cămașă. Are oleacă de cocoașă, de la calculator. Îl mângâi încetișor.
El:- Aaaaa, bună ziua, Aaaaa, să aaaaa trăiți! Aaaaa!
Văd că se întinde cu gluma, încep să îl fut. Cât timp i- o trag,  se luminează de ziuă, roz, mov, galben mângâietor. Cocoșii cântă toți, mai cotcodăcesc și niște găini, mâțele miaună, latră câinii, femeile strigă:

- Ioane, hai la cafea!
Măgarii zbiară, bărbații strigă:

- Ileano, e liberă baia? 

Ileana:- Vezi că e ăla mic înăuntru! 
Animalul lipit de gard se tenebrează în fața mea. Îl îmbrățișez, îi pun spre amintire ambele frunze de pănuși în chiloți, una în față, alta în spate, și îi zic în timp ce îmi sărută mâna:- Așa se fut femeile. Să exersezi cu nevasta!
El:- Da, să trăiți!

Pleacă. 


Iau în brațe mâța și o alint puțin. - Ai grijă de tine, îmi toarce ea. Satul  e plin de nefutuți din ăștia, cu care ieși mai mult în pagubă decât în câștig!
- Merci, zic eu, pentru sfatul comercial. Ai și tu grijă de tine și dacă faci mai mulți pui gemeni, îmi dai și mie unul! Îmi face un semn cu coada că da.
Îmi chem elicopterul să mă ducă în lumea mea și plec. Am avut un martor al trecerii baloanelor, e suficient. 

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails