O a cincea familie este cea a lui Levin.
Sunt 3 frați, Serghei Ivanîci, Konstantin Levin și Nikolai. Sunt prinți, sunt orfani. Levin a moștenit casa părintească, Nikolai a devenit socialist și a pierdut partea lui prin donații către săraci și procese, Serghei Ivanîci este bogat și susține capitalismul în combinație cu aristocrația. Îl critică pe Nikolai, îl hărțuiește pentru moșteniri închipuite.
Nikolai este bețiv, prieten cu unul cu nume sugestiv - Krițki, un intelectual ratat, și are o femeie care a fost prostituată, pe Maria Nicolaevna. E foarte bolnav și trăiește în sărăcie. Își dorește să înființeze la sate un fel de lăcătușerii care să le deschidă mujicilor drumul dinspre agricultură spre industrie. E un idealist, e un personaj controversat, este un pasional, crede și se comportă ca un călugăr, are valori absolute, este capabil de acțiuni extreme, de la dragoste profundă la dispreț. Levin îl iubește pentru firea sa furtunoasă și se luptă să nu piardă afecțiunea lui.
Scena de la patinoar
Am amânat să scriu despre bal și scena de la patinoar pentru că
ambele scene sunt scene de mișcare, ele scot în evidență talentul extraordinar
al lui Tolstoi de a gândi ca un regizor și ca un coregraf.
În scena de la patinoar,
Levin vine să o vadă pe Kitty. Nu o mai văzuse de mult, este foarte emoționat.
Kitty patinează stângaci, ca un începător, se bucură de venirea lui Levin
și chiar ne împărtășește gândurile și câte ceva din prețuirea pe care o are pentru el.
Levin se oferă să o învețe să își țină echilibrul, este didactic, Kitty
se simte bine alături de el.
La un moment dat, pe scara care duce spre
gheața patinoarului
apare un tânăr care face o schemă complicată și greu de imitat,
chiar periculoasă,
cam ceea ce noi azi vedem pe la experții în skateboard. Levin o observă și
reușește să îl imite pe tânăr destul de repede și de corect. Aflăm astfel, din 3
surse diferite, Kitty, angajatul pationarului care îi fixează patinele
și mulțimea de spectatori- că Levin este
cel mai bun patinator din Moscova. Cu toate că stă în provincie și
vine doar punctual,
totuși într-un oraș unde aproape toată lumea știe să patineze nu e puțin lucru.
Emoția lui Levin, bucuria lui când o învață pe Kitty să patineze și ea se sprijină
câteva minute sau secunde de brațul lui este convertită de Tolstoi într- o
excepțională execuție pe gheață.
Scena de la patinoar va deveni leitmotivul multor filme de dragoste.
Acesta este un argument că un scriitor bun din trecut rămâne bun și în viitor
datorită fanilor.
Capitolul se încheie cu invitația pe care mama lui Kitty i-o face lul Levin să îi viziteze,
invitație pe care Kitty o ștampilează cu un zâmbet irezistibil.
In drum spre Stiva Oblonski, Levin vorbește singur de fericire.