partitura simpla de pian

_______________________a___ ___ _S_______________ț_ _p__________n_______ e_____a_________ _r___________

miercuri, 21 august 2024

Despre pofta de abținere

 interzis copiilor!


Vine Mr Brasil acasă cu un buchet mare de gladiole și mi le întinde:
- Pune- le repede în apă, poate am chef de pictat! 

Când mă întorc în sufragerie, vorbea cu Dorel despre abstinența profesorilor.
Părea interesant, așa că am stat și eu la discuție.
Dorel: - Vrei să zici că și performanța muzicienilor depinde de abstinență?
Mr Brasil: - Da, cu o noapte înainte de concert trimiți femeia la măsa', dacă ești bărbat sau  trimiți bărbatul pe canapea dacă ești femeie.
Dorel: - Interesant. Asta explică multe întâmplări ciudate din viața mea. 

eu: - Cum ar fi?

Dorel: - Cum ar fi când o rudă apropiată de- a mea a dormit pe canapea.
eu: - Aha!
Dorel: - Și cu profesorii de literatură?
Mr Brasil: - La literatura, nu profesorii trebuie să fie abstinenți înainte de competiții, ci elevii. Dacă ai un prieten, fiecare la casa lui în noaptea aia și maximum un ținut de mână. Nu pupat, nu mângâiat pe fese sau sâni!

Dorel: - Asta zice și Freud. Și mai sunt și altele? Mă interesează la matematică sau științe.

Mr Brasil: - La științe, tot elevii nu trebuie să facă sex cu un alt bărbat.
eu: - Nu cumva te- ai exprimat greșit?
Mr Brasil: - Ba da, intenționat, să văd dacă mă urmărești. Văd că îți cam fug ochii după felii.
Într- adevar, era un platou cu aperitive și oscilam între o felie cu roșie deasupra sau cu un castravete.

Mr Brasil: - Ia să îți fac un scurt test proiectiv. Ce ai pe felia aia de- ai apucat- o adineauri? O pereche de bikini sau de boxeri de culoare roșie?

eu: - Niște unt cu o bucățică de  roșie. 

Mr Brasil: - Și cu ce seamănă bucățica de unt cu bucățica de roșie?
eu: - Cu o pereche de boxeri

Dorel: - Serios? Dă să văd și eu! Îi întind jumate de felie, cât mai rămăsese din ea.

Dorel: - Parcă aduce mai mult a bikini.

Mr Brasil: - Amândoi sunteți excepționali la testele proiective. Nota 10 și- o castană că m- ați întrerupt din explicație.

Dorel: - Sorry. Hai, zi!
Mr Brasil: - La matematică, elevii trebuie să lucreze în mod constant, zi de zi, uneori și noaptea. Nu au chef, nu au timp și nici energie de sex. Cu ei e cel mai simplu. Cine merge la olimpiada de matematică e abstinent 100%.
eu: - Aha!

Mr Brasil: - Restul lumii care nu participă din motive diverse și adverse se complace în situație.

Dorel: - Și la psihologie? Mă interesează la filosofie și la logică.
eu: - Știu eu!

Dorel:-  Lasă, îmi explica Mr Brasil, de la el înțeleg mai pe scurt.

Mr Brasil: - La logică și filosofie trebuie să fie abstinenți profesorii. Cel puțin o lună fără sex la filosofie și cel puțin cinci luni fără sex pentru naționala de logică. Și mai e o chestie. La olimpiada de filosofie sunt preferate fecioarele. Nu știu de tauri, gemeni, lei, dar știu sigur de fecioare.

eu:- Da? N-am știut.

Mr Brasil: - Acum știi!
Dorel: - Nu e cam mult? În sfârșit, nu e treaba mea! Și la psihologie?

Mr Brasil: - La psihologie, performanța elevilor nu are legătură cu sexul, ci cu alcoolul. Nici elevul și nici profesorul nu trebuie să bea înainte și după rezultate, oricât de mare ar fi Euphoria!
eu: - Hai, înainte înțeleg, dar după? Ai luat premiu, ce mai contează?
Dorel: - Da, chiar așa!

Mr Brasil: - Psihologia este o disciplină foarte frumoasă, dar foarte prost înțeleasă. Dacă profesorul devine bețiv după competiție, înseamnă că din psihologie a picat în psihiatrie. Nu numai că nu e normal, e și vicios. Nu se mai uită niciun olimpic la el! Profesorii și elevii olimpici sunt legați unii de alții toată viața, ca într- o  poveste de iubire secretă, că Platon și Aristotel, că Schopenhauer și Nietzsche, ca Frege și Wittgenstein, că Husserl și Heidegger.

Dorel: - Vrei să zici ca Freud și Jung.

Mr Brasil: - Da, și ca ei.
eu- Și la sociologie?

Mr Brasil: - La sociologie elevii nu trebuie să își provoace profesorii spre rețeaua de traficanți de droguri și profesorii nu trebuie să încerce sub nicio formă, fie proaspătă, fie uscată, iarba verde de acasă. 

Dorel: Și asta mi se pare logic! Toate abținerile astea mi se par perfect logice!
eu: - Și mie!

Mr Brasil: - Asta e ciudat la tine, deși ești femeie pricepi mai repede când nu mă dau la tine. Oare de ce? Ar trebui să fie invers, să mă iubești măcar puțin și intelectual.

Dorel: - Adică te iubește și altfel?

Mr Brasil: - Nu e treaba ta. Și vedeți amândoi că aveți de citit! Dorel, Ion, tu, Mara. Aveți timp puțin, Dați- i bătaie! Aveți volumele în sufragerie, pe biroul meu. 

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails