partitura simpla de pian

_______________________a___ ___ _S_______________ț_ _p__________n_______ e_____a_________ _r___________

sâmbătă, 21 septembrie 2024

Cu unele și cu altele

 Dorel stă la calculator și călătorește  îngândurat pe Google Earth. Mr Brasil îi zice:- Ce faci? Iar ai examen la Filosofie?

- Nu, zice el, mă documentez la Logică. 

- Adică? Întreb eu. Ce legătură are Google Earth cu logica? Bine, totul are legătură cu logica, dar nici chiar așa. 

Dorel:- Mă documentez la lecția Clasificarea. Mă informez despre demografia unor țări. 

Mr Brasil:- Așa. Și? Ce cauți? Demografia studiată din spațiu sau spațiul din punct de vedere demografic? Uită- te la un Sf!

Dorel:- Nu. Mă interesează ce se poate face cu niște femei.

Mr. Brasil:- Multe. De exemplu, Socrate le punea să povestească mituri. 

Dorel:- Știu. Și eu am pus unele să facă diverse. Dar până la urmă mi-am dat seama că le poți pune să facă doar două chestii.

 eu: -  Ce chestii?

Dorel:- Cu unele poți face Geografie, cu altele Istorie. 

Mr Brasil:- Atât?!

Dorel:- Cam da. 

eu:- Și arta, literatura, știința? 

Dorel:- Se reduc tot la Istorie sau Geografie. De asta mă uit pe Google Earth, poate dacă îmi schimb perspectiva, înțeleg și alt rost.

eu:- Păi mai e gospodăria. Familia, copiii. 

Dorel:- Astea sunt chestii neimportante. Orice om și orice viețuitoare are ceva gene pentru așa ceva. Nu e rezultatul unui efort personal. 

Mr Brasil:- Am impresia că ai dat iama în colecția mea de filme interzise.

Dorel:- De unde știi?

Mr Brasil:- După cât de suspendată ți-e judecata critică. Numai cine se înțelege pe sine poate să îi învețe și pe alții Clasificarea, nu orice novice.

Dorel:- Adică tu ești mai bun decât ....ea?

Mr Brasil:- Normal. Și cu asta basta! 

eu:- Stai că vreau să te întreb ceva. Eu sunt în categoria femeilor cu care faci Istorie sau cu care faci Geografie? 

Dorel:- Ești varză la Istorie. Te-am trecut la Geografie. 

eu:- Asta ce înseamnă mai exact?

Dorel:- Mâine te iau la plimbare pe motocicletă, să vizităm orașul. Azi plec cu Mr Brasil. El e mai bun ca tine și la Geografie. 

Eu mă uit după ei cum ies ținându- se de umeri din casă și oftez. Asta e. E mai bun ca mine, recunosc. Și nu doar la Clasificare. 

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails