partitura simpla de pian

_______________________a___ ___ _S_______________ț_ _p__________n_______ e_____a_________ _r___________

marți, 5 ianuarie 2010

aprilul din ianuarie



În cinstea serii de ieri, cînd am aflat că Omar Khayyam a susţinut cu tărie că ecuaţiile de grad mai mare decît trei nu au soluţii care se pot afla cu rigla şi compasul, cîteva picături din Poezia Absolută (uite că am folosit şi cuvîntul ăsta!):


"...Un cîmp de roze-i lumea. Privighetori le cîntă.
Iar fluturii sunt oaspeţi. Cînd nu-s privighetori,
Nici trandafiri, nici fluturi- am stele-n loc de flori,
Iar şoapta ta e harfa ce-mi face ora sfîntă.

Puţin mai mult vin roşu, pentru ca trandafirii
Pe obrajii tăi, iubito, mai vii să se deschidă.
Khayyam, puţin mai multă tristeţe fericirii,
Căci în curînd iubita va-ncepe să-ţi surîdă.

E-april. Pluteşte-n aer o vrajă de nespus.
Se nasc din nou speranţe şi-ndemnuri de a fi.
Fiece floare albă e mîna lui Moisi
Şi-n fiecare briză respiră, blînd, Iisus."

"Rubayate / Catrene"

3 comentarii:

radu spunea...

Ion Negoitescu povestea ca, in copilarie, scrisese un poem ale carui strofe se incheiau cu versul:
"Aprilie, luna florilor de mai".
desi eu cred ca ar merge foarte bine si
"Aprilie, luna fazelor de mai".

spera spunea...

Eu îmi amintesc de prin poveşti că aprilie nu prea era înghiţită de diverse personaje. Cînd auzeau de Prier, o luau la sănătoasa. Vorba ta, bine că e şi cu faze de mai, că dacă ar fi doar cu luat la sănătoasa...

Anonim spunea...

http://bionicnews.wordpress.com/

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails