partitura simpla de pian

_______________________a___ ___ _S_______________ț_ _p__________n_______ e_____a_________ _r___________

sâmbătă, 28 decembrie 2013

două peisaje de Sisley



Peisaj de iarnă

Iarna vine în oraş ca o îngîndurare
Te trezeşti dintr-o dată cu ea
Pe străzi sunt copii şi toţi ştiu poezii despre soare...
Am primit în dar trei cai, unul alb, unul negru, altul gri
Aş putea merge cu toţi trei în galop pe strada cea mare
Acoperită cu omăt...
În casa mea este cald, dar e puţin loc
Căluţului alb îi place la iarmaroc
Oricine îl vede îi dă
un fagure de miere pe loc
cu ceilalţi doi cai nu ştiu ce să fac
o femeie mi-a spus să îi duc la un abator
şi să nu mă mai gîndesc
căluţii ştiu, au devenit mai mici, stau culcaţi într-un colţ, strînşi unul în altul, să ocupe cît mai puţin loc
într-o zi vor intra într-un tablou şi de acolo, vii,
vor alerga prin  iarnă cu aripi la picioare.
Căluţul alb va fi zăpada, ceaţa cel gri
Iar tuşele subţiri, coama celui negru.



Dragostea e verde

Dragostea mea e ca un tufiş înverzit
Plină de frunze pe frunte, pe braţe, pe coapse, cu sfori de liane împletite în jurul pieptului
Dragostea mea e unduioasă, ameţitoare, argintată ca o noapte de iarnă
Tăcută ca domnul O
vorbăreaţă ca Semiramida
uitată şi rîvnită ca o bibliotecă antică
cînd pleacă, lumea mi se întunecă şi se înnăspreşte
devine fadă ca o zi fără  fotosinteză.


Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails