partitura simpla de pian

_______________________a___ ___ _S_______________ț_ _p__________n_______ e_____a_________ _r___________

sâmbătă, 17 august 2024

Mio filos clorofilos

 Șalupele lui Dorel



Dorel si Mr Brasil jucau șah.

Eu studiam partide celebre.

Deodată, Dorel, fix când era să dea un mat de zile mari, se ridică brusc:

- Trebuie să plec, să mut șalupele!

- Ce șalupe? întrebarăm cu absolut toate cuvintele, în aceeași ordine și în același timp eu și Mr Brasil.

Dorel: - Sunt câteva șalupe la țărm si trebuie mutate pentru că începe să crească luna!

Mr. Brasil: - Și ce treabă ai tu? Tot te bagi în chestii unde nu- ți fierbe oala, ba să numeri gânsacii, ba să pescuiești balene! Nu e asta treaba ta! Treci să terminăm partida!

Dorel se așeză, dar bombănind. Eu mi- am dat seama că există o criză de libertate vis- a- vis de o criză de autoritate și atunci m- am hotărât să le fac băieților un coktail din fructe exotice și vodkă. După ce a devenit complet omogenizat și în același timp translucid, am început să glumim pe seama șalupelor care se vor uda fără Dorel.

După amiază, Mr Brasil a vrut să se plimbe pe promenadă și să își etaleze noua pălărie de paie. Eu m- am afundat în lectură. Mi- am scos din minte povestea cu șalupele după ce am luat și eu o gură de coktail. Lectura curgea, caracterele îmi erau clare, reținusem numele mai tuturor personajelor, doar două pagini le- am recitit, iar intriga îmi era perfect evidențiată.

Așa a trecut după amiaza, așa a venit seara. La un moment dat, mi- am dat seama că mi- e foame. M- am ridicat din fotoliu și am intrat în bucătărie. Dorel, înfășurat într- un prosop mare și cu o ceașcă aburindă de ceai încerca să își controleze tremuratul din toate incheieturile.

eu: - Ce-i cu tine? Ai răcit?

Dorel: - Nu, am fost în port.

eu, râzînd: - Să muți șalupele?

Dorel: - Da!

eu: - Singur?

Dorel:- Nu, am mai chemat vreo 20 de băieți, am pus umărul toți.

eu: - A fost greu?

Dorel: - Nu, majoritatea erau proprietarii lor, o cheie în contact și gata! Plaja liberă!

eu: - Și de ce ești așa ud și obosit? De ce tremuri?

Dorel: - Luna era plină, dar știi cum? N-am văzut în viața mea așa ceva! Eminescu și toți arabii la un loc nu știu dacă ar putea sa o descrie cum am văzut-o eu! Parcă era cea mai frumoasă făptură, cea mai nebună și cea mai criminală. Îmi venea să mă urc pe o scară invizibilă și să culeg fructul ăla portocaliu și zemos și să- l împart! N- am mai rezistat! Ne- am dezbrăcat și am făcut baie în mare înfășurați în lumina ei alburie până am simțit că o luăm razna!

eu: Așa, deci! Ai văzut și tu cum e!

Mr. Brasil, din dormitorul lui: - Mai încet, vă rog! Mă chinui să adorm. Visam că mă hipnotizează un lup cu niște ochi verzi de piccolo! M-ați trezit din vis!...Acum trebui să mă conectez din nou la el!

Eu am stat cu Dorel și am sporovăit până a redevenit Dorelul de dinainte de șalupe și apoi am plecat la culcare.


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails