partitura simpla de pian

_______________________a___ ___ _S_______________ț_ _p__________n_______ e_____a_________ _r___________

miercuri, 23 iulie 2025

Lecție de scrimă

 

Mr Brasil: - Începem cu Egiptul antic.
Dorel:- De ce nu cu Grecia antică? E leagănul civilizației. Și așa nu prea ne-ai lăsat să dormim.
Mr Brasil, mie:- Ai băut cafeaua aia?
eu:- Aproape.
Mr Brasil:- Hai, bea-o! La prima lecție, absența te va urmări tot cursul.
eu:- Da.
Mr Brasil, lui Dorel:- Eu sunt maestrul de scrimă, nu tu.
Dorel:- Da.
Mr Brasil:- Acum, că v- am adus la același numitor, vă anunț că vom înainta dialectic. Eu întreb, eu răspund.
eu:- Platon zice că în dialectică e nevoie de cel puțin doi.
Mr Brasil:- Platon zice multe ca să scape de foloweri, eu nu mă mai încurc în răspunsurile greșite. Va trebui să rețineți mișcarea corectă, nu cea greșită. Aici e mai bun Aristotel.
Noi, în cor:- Da.
Mr Brasil:- Întâi poziția picioarelor! Ce etichete folosesc sclavii pentru a descrie un faraon? Dați răspunsuri scurte, clare și distincte, nu vă repetați ca nătângii de la clasele a 9 a.
eu:- Stăpân de sclavi.
Dorel:- Cu plete.
eu:- Slab, atletic, fără celulită.
Mr Brasil:- Am impresia că ai copiat o parte din răspuns. Răspunsul trebuie să fie original, mai ales dacă e greșit.
eu:- Da. Am copiat faza cu celulita. Nu prea m-a interesat niciodată.
Dorel, curios:- Nici la femei ?
eu:- Nu.
Dorel:- Măi să fie!
Mr Brasil:- Lăsați palavrageala și continuați.
Dorel:- Așezat pe tron.
eu:- Cu femei prin preajmă.
Dorel:- Și cu bărbați tineri.
eu : - Unii sunt foarte mici, să știi. Cel puțin la înălțime. Și înconjurat de antilope, pisici, păsări, scarabei și vase cu semințe.
Dorel:- Normal, doar el e faraon. Și faraonii au nevoi elementare.
Mr Brasil:- Ok. Am înțeles nivelul de la care plecăm. Acum zic eu: - Un faraon nu e un om oarecare. Etichetele nu țin de intelect, ci de facultatea de judecare. Ele sunt:-
1. Enorm
2. Foarte întins
3. Îndelungat
4. Permanent
5. Foarte uscat
6. Primul și ultimul
7. Nesătul
8. Neliniștit.
9. Neacceptat.
10. Foarte afectat.
11. Diferit complet de toți din jurul lui, în special prin bijuterii.
12. Calculat.
13. Macheat altfel.
14. Fără nicio apărare în fața istoriei viitoare.
15. Incapabil de altceva decât matematică.
16. Dramatic, dar nu comic. Fundamental tragic. Asta se vede după culori, nu după servitori.
Dorel:- Pot să zic și eu: Imens, sacadat.
Mr Brasil: - Touche!
eu: - Unic.
Dorel:- Ai! Touche!
eu: - De ce ai zis fără început și fără sfârșit? Așa e Dumnezeu.
Mr Brasil:- Un faraon nu este doar stăpân, ci și stăpân sângeros. Dacă uită că e stăpân, uită și că e sângeros. Deci, puterea faraonilor este limitată și dependentă de memorie: când ai putere, uiți că nu o aveai înainte, iar când nu o mai ai, uiți că ai avut-o la un moment dat. Pentru oamenii obișnuiți așa se manifestă memoria puterii. Dar pentru faraoni nu există memoria puterii. Ei nu trebuie să aibă memorie decât până le dictează sclavilor ce au de gând. După aia, memoria trebuie întreținută continuu prin scrierile sclavilor.
Dorel:- Deci sclavii au fost cei care au scris istoria? De aia are orice lecție de istorie un cip în ea. O copiezi, uiți că ai copiat-o, o mai copiezi o dată, pierzi caietul, o mai copiezi, dar de la coleg, parcă nu e aceeași lecție, e ceva diferit, unele chestii lipsesc, de altele n- ai auzit niciodată, dai lucrare, ai învățat de la coleg, în loc de 10 iei 3, cauți alt coleg, e mai bun ca tine, a luat 6, copiezi de la el, iei un 5 cinstit, nu 10,  ai copiat deja lecția de vreo 8 ori, ar trebui să nu te mai lovești de ea, dar uite că nu e așa, dai ora următoare alt test, ca prin minune, dai de caietul tău, conspectarea lecțiilor a încetat înaintea lecției din care dai test, repeți din caietele colegilor, una peste alta, înțelegi câte ceva, sunt și fraze comune, dar amândoi au lacune, până la urmă te alegi tot cu un 5, dar după un efort de descifrare a informației istorice istovitor. Te hotărăști să nu mai lipsești.
Mr Brasil:- Cam așa ceva, doar că la egipteni, unele fraze mai lungi erau înlocuite cu desene.
Dorel:- Touche!
eu:- Pot să mai beau o cafea?
Mr Brasil:- Da, și adu- ne și nouă. Explicația înțelegerii lui Dorel m-a secătuit de energie. Atât pentru azi!
Dorel:- Vrei să- ți desenez? E mai ușor.
Mr Brasil:- Ce să- mi desenezi? Spirala zborului pe Lună sau ciuperca atomică?
Dorel:- Nu. O jumătate de floricică.
Mr Brasil:- Panaramo! Suntem la egipteni, nu la indieni.
eu:- Touche!
Dorel:- Măgărițo! Și cu mine trebuie să ții, nu doar cu profesorul, cum fac toate elevele lui! În cafeaua mea pui frișcă, îmi place!
Mr Brasil:- În a mea nu pui zahar tu! Îmi pun eu. Încerc să evit excesele vara.
eu:- Da. Bine. Așa fac.

Dorel:- Cum se zice când vrei să faci pe plac stăpânului? Sire? Majestate? Serenissime? Luminăție? 

eu:- Bombo!

Mr Brasil: -... Nică? 

eu:- Da. 

Ei:- 😍🤩

eu: - Gata! Plec!

    ☕☕☕🍚🍶

  -----------------------
💁






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails