miercuri, 3 mai 2017

am sa iti zic una de ai sa ma pomenesti

          dragul meu,
aici suntem noi doua, eu si cu o pisica numita Vivica.
este o fotografie facuta acum doua minute ca prolog pentru postare.


              stateam de vorba cu vivica si ea imi spunea si sa sti ca imi zice si acum ceva concomitent cu ce scriu, deoarece inca toarce aici in fata tastei
||FN|, |win|, |ALT|,|_____|,|ALT GR| ,|=|
dar nu o mai pozez ca o deranjez.
deci, stateam de vorba cu vivica si ea imi zicea, ia zi, fa, de ce nu te-ai dus azi la scoala?
eu iti zic sincer ca abia mi-am revenit dupa ora de la 3 la 4, care a fost absolut criminala.
m-am bucurat ca aia de la a 9 a aveau nu s ce proiect extra si i-am lasat in plata Domnului si sper ca ceilalti care aveau cu mine ultima ora sa fii plecat deja, iar pe cei de-a 10 a i-a rugat diriga sa stea cuminti pina ajung. tu stii adevarul, eu daca ajung, ajung, daca nu ajung, nu ajung, degeaba ma arunc.
sa iti spun de ce am pus acest titlu. mi-am amintit de doua persoane din trecutul meu personal. una este tata, caruia ii placeau foarte mult anagramele si eu ca sa ma dau mare imi bagam nasul sa fac cate una, dar preferam mai curand sa vad daca vreun roman de jules verne se termina exact asa cum intuiam eu de pe la pagina a 10 a. in sfarsit sa nu o lungesc. mi-am amintit si de doamna profesoara Ceaprazi, nici nu mai stiu ce e cu ea, e bine, nu e, traieste ori ba in tara la noi sau in America, in sfarsit, nu mai stiu nimic de ea. dar mi-am amintit ca odata, in cancelarie, intr-o iarna a zis ceva interesant: elevul e asa, daca nu il dobori tu, te doboara el. eu pe vremea aia ma luptam mai mult cu aia de gimnaziu, de a 7 a, a 8 a. cu aia de liceu ma intelegeam, dar cu gimnaziul ora mea era criminala. in sfarsit, ma gandesc si acum ce-o fi vrut sa zica profa cu daca nu il dobori tu, te doboara el. am inteles atunci si chiar cred ca asta zicea ca ori il asculti tu pe el, ori te asculta el pe tine. eu atunci credeam ca trebuie elevul sa ma asculte pe mine, ca eu sunt profa. intr-o zi, maica-mea imi zice: tu si fractu nu prea va pricepeti la elevi, elevii trebuie ascultati, voi vorbiti intruna si nu ii ascultati deloc pe ei. eu m-am gandit frate ce dreptate are mama, dar cum sa fac asta, cum sa ii fac pe elevi sa ma asculte cand fiecare vorbeste in voia sa si pana creez oleaca de armonie intre ei e gata ora?
nu stiu cum, asta e. partida dintre mine si elevi este ratata, o stiu deja. si mai am pin la pensie un deceniu si ceva. asta daca apuc, vorba unora de pe vremuri. in sfarsit, sa va zic ce-am descoperit. am descoperit ca alternativa ori tu, ori el sau ori tu ori ea este un proiect de tip reciclare de pet. explic asa printr- o anagrama traductibila usor cu google translate: You/Tu = petu. am auzit ca s-a scris si o carte si desi n-am citit-o astept cu nerabdare filmul, care noroc ca nu e din celuloid. vivica doarme bustean. iti dai seama, daca ea, care e pisica, doarme cu sforaieli din astea, cum ar dormi aici un motan? Slava Domnului ca mi-a dat mie norocul sa fiu eu nevasta unui om, ca daca as fi nevastă de somon as sta toata ziua ca proasta si mi-as urmari nevasta.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails