joi, 20 aprilie 2017

copii, feriti-va de hoti!

acum, ca am terminat de asteptat sa imi aduca cineva ceva de mancare si de foame degetele mele nu au stare, m-am hotarat sa mai scriu o postare.
ea este o postare de tip acuzare deoarece suntem, dragi copii la lectia de filosofii.
stiti ca exista pe lume niste diferente sociale.
de exemplu unele diferente sociale sunt naturale, cum ar fi diferenta dintre femeie si barbat.
pe femeie nu trebuie sa o atingi nici cu o floare, pe barbat nu trebuie sa il atingi cand sta culcat si cu burta plina de mancare.
apoi sunt diferente institutionale, cum ar fi diferenta dintre sefi si subalterni. seful este sef chiar si culcat, subalternul e subaltern cand e mai jos de seful culcat.
daca e vorba de o institutie de stat, seful e sef cand e asezat, cand se ridica in picioare seful, inseamna ca si subalterul e plin de nerabdare.
dar acum sa ne gandim putin la o situatie oarecare, mai ales ca suntem pe picior de plecare de la ora de filosofii.
poti sa faci filosofii cu toti filosofii?
nu, veti spune voi, dar voi nu-i stiti pe filosofii de la 12 i.
deci, va repet, filosofie se face cu cei de la 12 e, filosofii cu cei de la 12 c si 12 i, iar filosofiii cu cei de la 12 g. cu cei de la 12 a poti face orice, deoarece ei au avut-o diriginta pe doamna Mardare si o au la TIC pe doamna Honceriu Mihaela si la ambele au fost la olimpiada nationala si fac si romana cu Lumi si au facut pregatire pentru concursul de debate cu Gonciar si fac logica cu Lemny. de aceea, eu sunt de parere ca ei sunt singurii care ar trebui sa studieze filosofie si chiar studiaza, cum am scris mai devreme, singurii cu doi de i.
ceilalti se pot ocupa cu alte chestii, de genul sa mediteze ca niste trestii, sa cugete la niste bestii, sa care pietre ca sisif pana se umple intrega mare, sa se prajeasca la soare ca doamnele insotitoare ale Elenei Udrea, sa faca tot felul de alte prostii.
in continuare am sa va spun ca, daca esti intr-o institutie de stat esti cum se zice, birocrat.
daca esti birocrat, atunci:
1. trebuie sa ai un birou cum nu am eu.
2. trebuie sa ai un scaun numai al tau, cum nu am eu.
3. trebuie sa ai un calculator pentru tehnoredactare, de exemplu o scrisoare de avertizare ca un elev are un numar de absente prea mare, cum nu am eu.
4. trebuie sa ai net daca vrei ca totul sa nu devina un haos tipic noii dezordini mondiale, cum nu am  eu decat daca  folosesc telefonul si camera si pc ul din dotare.
5. trebuie sa ai ochelari de soare ca sa nu te deranjeze efectele vizuale ale fotografiilor intamplatoare.
6. trebuie sa ai dopuri in urechi ca sa nu te deranjeze zbierătele elevilor din parcare.
7. trebuie sa ai un fel de a fi care sa le dea de inteles celor din jur ca nu ai chef sa fii deranjat de alte chestii decat cele pe care trebuie sa le studieze ei, care sunt inca elevi.
deci, sunt eu un birocrat?
sunt si nu sunt.
sunt cu obligatii multe date de stat si cu drepturi foarte putine.
de aceea, va spun ca, desi sunt un om educat, scaunul meu nu poate fi cedat. de acum incolo, statul sunt eu.
deci, va intreb, ce ati facut cu scaunul meu rotund de metal pe care mi l-am adus eu insami la scoala ca sa am ceva sub sezut in caz de oboseala? am dat pe el 25 de lei vechi si il vreau inapoi exact asa cum era, iar daca a stat cineva pe el in afara mea si a celor pentru care l-am pus acolo, ma enervez foarte tare si la urmatorul consiliu am sa strig nu se stie cand, intr-un moment oarecare ca mi-ati furat scaunul. nesimtitilor de inspectori si de directori si de consilieri si de sefi de comisii metodice de ieri si alaltaieri.
ah, nu mai pot de indignare, ma enervez si mai tare si acus tip ca nesimtitii au fugit in porbagaj cu scunul meu pliant pe care se putea sta atat de relaxant si, ce trupeu frate sa furi un scaun cand ai atatea scaune bune in sufragerie la tine.
in sfarsit, m-am mai calmat.
la sfarsit va dau un sfat.
sa nu mai faceti asa ca e rusine.
fie ca sunteti morti de frica, fie ca sunteti inca vii, sa nu mai faceti asa ceva ca dati exemple proaste la copii. copiii au îngeri si stiu cand parintii lor sunt hoti si intr-o zi o sa va dea in gat pe toti.
mîrlanilor!

iar in semn de razbunare va scriu o poezie despre rolul partidelor politice in alcatuirea de rime.
voi folosi doar doua rime: culcă/bulcă
1.
2
3
4
5
6
7
8
9
nu mai am  chef, le scriu data viitoare.
acum ma duc la baie si intind rufele la soare, apoi imbuc ceva si mai vad dupa aia.





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails