miercuri, 21 septembrie 2016

Vocile din minea mea

Dragul meu Frederic, se făcea că jucam într-un film franțuzesc. Cineva îmi spunea obsedant, scrie și tu ceva despre valorile din școala ta. Am scris, dar de-a-ndoaselea. 

Respect
În opinia mea, a respecta pe cineva înseamnă așa: dacă omul și  femeia sa vor să facă sex cu tine, să faci și tu cu ei. Chestia asta se cheama în Franța menage a trois, iar în țara mea a manageria.
Responsabilitate
În opinia mea didactică a responsabiliza înseamnă, dacă vrei, să scrii în locul lor, a iresponsabililor adicătălea, nu un catalog, ci trei. Și mai înseamnă să le dai niște chei pe care apoi să li le iei.
Demnitate
Demnitatea în opinia mea trebuie să fie fără perdea. A fii demn înseamnă ceva și a fii țeapăn altceva. Demnitatea ține de felul cum îti porți umbrela. Dacă o ții ca un baston, înseamnă ca ești un domn, dacă o ții ca o lăută înseamnă că ești o parașută. Un domn se ține cu umbrela de stele, o parașută îl ajută pe domn să coboare din ele.
Toleranța
În opinia iubitelor mele, pe mine mă cheamă Speranța. Pentru mine toleranța înseamnă să fii de treabă cu Speranța. Să știi că e si ea om, că are casă, nu stă in pom, ca e mama, nu un pion, ca-si iubeste copilul si nu mananca gazon. Ca parintii ei au lucrat la Atom, Portile de Fier, La Canal si ca are stramosi care in interbelica chiar au fost pe val.
Disciplina
In opinia mea a disciplina pe cineva inseamna a aporta.  A aporta seamana ca formă cu a raporta si nici unul din cele doua nu se potriveste cu firea mea, desi sunt si eu om si stiu ce inseamna frica.
Cooperare
Cand aud de cooperare imi amintesc de pacea dintre popoare, dar in opinia mea a coopera inseamna a decupa, a delimita, a departaja, a discrimina si altele care implica viceversa. A coopera are legatura cu libertatea. Nu poti sa impui cuiva sa coopereze cu altcineva, asta vine de la sine si gata.
Patriotism
Cea mai tare valoare e patriotismul se pare, din moment ce imnul pe hol se aude dimineata la 8 asa de tare. Ce nu inteleg este de ce nu se pune sa se auda din parcare sau tocmai de la unitatile militare de la Cetatile ponoare? Patriotismul meu, in opinia mea este o valoare care se vede cand pleci peste hotare. Bine, pentru mine, fiecare  zi e un fel de plecare,  dar asta e altceva. De cand in democratie si in vreme de pace a nu fii de acord cu ceva inseamna a trăda? Dragi români, vi se pregăteste ceva? Anuntati-ma si pe mine ca sa nu aflu ultima.


p.s. am plagiat un titlu de articol al unui blogger indragit pentru ca alt titlu in minte nu mi-a venit. 



Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails