sâmbătă, 10 septembrie 2016

eu si will discutăm ceva despre cum o să fie lunea

M-am trezit pe cap deodată cu o problema cam grea. Se făcea că eram Yorik și vorbeam cu Shakespeare așa:
- dragă will, știi tu cumva dacă lunea-i  e o zi rea? lunea asta care vine, vreau să spun, sunt trei piese de jucat într-un interval cam scurt, una pe teren, una în cancelarie și una în cabinet. trebuie să mă duc la teatru îmbrăcat sau dezbrăcat? crezi că unui ins ca mine îi stă mai bine într-un sac sau în sacou?
- cred că unui tip ca tine îi stă bine în halat.
- crezi ca o să mă pună să deschid gura, crezi ca vor să știe dacă port furou? crezi că o să îmi pună garou?
- pentru ce să fie grea lunea? pentru artă sau pentru altceva?
- pentru mine, nu ți-am zis,
- lunea sunt închise muzeele. pentru pictori nu e o zi grea, că ei au oricum ce face toată ziua.
- pentru teatru? luni începe stagiunea?
- nu știu, nu știu. începe lunea? pentru muzică? așa și așa. pentru dans, da e ceva, lunea se dezbracă lumea. dar ce e cu dumneata. e vreo problema în a te dezbrăca? din câte văd eu, yorik, pe lumea asta, din tine n-a  mai rămas decât țeasta.
- will, nu fii sadic, nu glumi cu mine așa. să îți spun eu ce problemă are astăzi țeasta mea. mi-au căzut dinții în țărână, nu vrei să-i cauți dumneata? și te rog, nu mă apuca de mână că mă doare încheietura stângă de la atâta mîngîiat dantelă și catifea. apropos, știi tu cumva unde îmi este vederea, că nu-mi mai dau seama dacă aici este noapte sau e ziuă, poate vezi și o pereche de ochi de ai mei pe undeva.
william se  uită la mine încruntat. asa e el, un maestru este deja edificat asupra unui personaj care de pe marginea gropii l-a abordat. nu prea îi mai place să glumească chiar de lunea.
- ce îti cauți? dinții și ochii? să te rogi ai apucat?
- da, i-am zis, oleacă speriat.
- mai întii te rogi, după aia fugi și după aia ne punem pe discutat. și dacă vrei să știi și tu, lunea orice medic e oleacă supărat. a fost week - endul, vacanța, un botez, una - alta, ai uitat?
- n-am uitat, ce nu înțeleg e de ce toate-s puse-n  lunea asta?
- ei, cu asta nu-ți mai obosi tu țeasta.
- lunea pe teren se joaca hamlet
- crezi?
- în salon, regele lear. și în cabinet? am întrebat.
- în cabinet este un pat.
- ha ha! nu mă mai face să râd, ți-am spus de dinți....
- ascultă al meu sfat. în cabinet nu-i nimeni. și cu asta ai scăpat.
da, așa e, uuuffff am scăpat. așa e will, un domn cu stil de pe planeta april.





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails